? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

SALAM PERKENALAN

SALAM PERKENALAN
Faridah Binti Sadek, Sekolah Rendah Agama Bersepadu Daerah Pontian, Jalan Kampung Lama, 82200 Benut, Pontian, Johor. No Tel : 07-6909292

Rabu, 30 Disember 2009

TUGAS HARIAN SEBAGAI IBADAT

GURU
harus menganggap tugas harian mereka sebagai ibadat yang wajib dilaksanakan dengan bersungguh-sungguh untuk menghasilkan insan yang cemerlang. Jika amalan ibadat memerlukan khusyuk untuk ia diterima Oleh ALLAH , begitu juga tugas sebagai seorang guru yang perlu dilakukan dengan kesungguhan bagi menghasilkan kejayaan yang cemerlang.
GURU
tidak boleh menganggap tugas mereka sebagai satu tugas yang membebankan kerana ia boleh menganiayai orang lain terutama pelajar. Guru perlu mencontohi transisi wudhuk bagi melaksanakan tugas dengan cemelang sebagaimana ibadat akan menjadi tidak sah tanpa wudhuk yang tertib. Melakukan sesuatu tugas dengan cemerlang memang dituntut oleh semua agama termasuk Islam kerana ia mendorong ke arah mencapai kemajuan.

0 ulasan: